Huisregels

Door de persoonlijke aandacht van ons zeer vakkundig en betrokken team, zorgen wij ervoor dat uw gebit alle zorg krijgt die dit verdient. Om de kwaliteit van onze dienstverlening voor u te kunnen waarborgen, vragen wij u de onderstaande huisregels te lezen en in acht te nemen.

Bij binnenkomst

Bij binnenkomst in de praktijk willen we je vragen om je te melden aan de balie zodat wij weten dat je aanwezig bent. Wij streven er voortdurend naar om op de afgesproken tijd te starten met de behandeling, zorg ervoor dat je tijdig op je afspraak bent.
Zorg er voor dat je altijd een geldig legitimatiebewijs bij je hebt. Tevens ben je zelf verantwoordelijk dat je gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven.

Medische gegevens

Wij verzoeken je bij elke controle/behandeling ons te informeren over eventuele wijzigingen in je medische gegevens zoals, medicijngebruik, hart- en vaatziekten, infecties, zwangerschap enz. Dit is in jouw belang en het onze. Wij vragen je hiervoor frequent een medische vragenlijst in te vullen, dit zijn wij verplicht van de gezondheidsinspectie.

Wachttijd

Uiteraard streven wij ernaar om iedereen op tijd te behandelen. Soms kan een behandeling langer duren dan verwacht. Als je hebt moeten wachten zullen we ook voor jou de tijd nemen die nodig is. Als je geen tijd hebt om te wachten kan je desgewenst een nieuwe afspraak maken.

Hygiëne

Een goede hygiëne is bij ons van ontzettend groot belang. Wij doen er alles aan om je veilig te kunnen behandelen. Wij vragen je om in acht te nemen dat er conform strenge standaarden wordt gewerkt en goed je handen te wassen en je tanden te poetsen voor het bezoek aan de praktijk.
Bij het bezoek in onze praktijk graag de mobiele telefoon op stil zetten en niet meer aanraken nadat de handen zijn gedesinfecteerd. Zo beperken we de kans op het verspreiden van een infectieziekte.

Kosten behandeling en begroting

Bij uitgebreide behandelingen van meer dan €250,- ontvangt u van ons een begroting. Indien er vragen en of onduidelijkheden zijn dient u dit voor de behandeling aan de tandarts kenbaar te maken zodat een behandelplan gewijzigd kan worden.   

Informatie over uw gebit en de tandarts

Wilt u meer informatie over tandheelkunde en tandheelkundige behandelingen, dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl of telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatieput (TIP, telefoonnummer: 0900 202 5012). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door de beroepsorganisatie KNMT.

Afspraken en verzuimbeleid 

Wij verzoeken je vriendelijk om een gemaakte afspraak minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Bij het niet nakomen van afspraken hanteren wij het volgende beleid:
1e keer niet nagekomen afspraak:
 Je ontvangt een waarschuwing.
2e keer niet nagekomen afspraak
€1,- per minuut van de geplande behandeltijd.
3e keer niet nagekomen afspraak:
€2,- per minuut van de geplande behandeltijd + laatste waarschuwing.
4e keer niet nagekomen afspraak:
Je wordt uitgeschreven uit onze praktijk.

De rekening

Klik op onderstaande button om meer te lezen over de manier waarop we de behandelingen in rekening brengen.
Meer informatie

Uw eigendommen

Waak zelf in de praktijk over uw eigendommen en laat uw eigendommen niet onbeheerd achter. Tandartspraktijk Dental Oris is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen.

Klachten

Wanneer u niet tevreden bent over een behandeling of de manier waarop u behandeld bent, vragen wij u om dit zo spoedig mogelijk aan een van onze medewerkers kenbaar te maken. U kunt daarvoor een e-mail sturen naar: assistent@dentalorisenkhuizen.nl.
Wellicht kunnen wij meteen iets voor u betekenen. Bent u van mening dat wij hier geen of onvoldoende gehoor aan geven dan kunt u schriftelijk een klacht indienen. Wij zullen zo spoedig mogelijk doch binnen een termijn van 6 weken op uw klacht reageren. Indien u daarna nog steeds ontevreden bent over de afhandeling van uw klacht dan kunt u zich richten tot de KNMT klachten commissie waarbij wij zijn aangesloten. De klachtencommissie KNMT - postbus 2000 - 3430 CA Nieuwegein. Telefoonnummer: 030-6076276.

Privacy en klachtenregeling 

Wij hanteren de richtlijnen van de AVG voor bescherming van uw persoonsgegevens. Uw gegevens worden veilig bewaard, en gevoelige informatie (zoals verwijzingen of recepten) versturen wij via Zorgmail. Wilt u hier meer over weten? Vraag het gerust aan een van onze baliemedewerkers.

Garantie

Bij ons staan kwaliteit en duurzaamheid centraal. We bieden op diverse behandelingen een duidelijke garantieregeling. Hieronder leest u wat u van ons kunt verwachten én wat wij van u vragen om in aanmerking te komen voor garantie.
Meer informatie

Tot slot

Om voor beide partijen een voorspelbare situatie te kunnen creëren is het van groot belang dat u regelmatig de praktijk bezoekt. Over het algemeen adviseren wij volwassenen en kinderen 2x per jaar een periodieke controle uit te laten voeren. In overleg kan dit aantal verhoogd/verlaagd worden. Om uw gebit zo lang mogelijk in een goede staat te houden en om ons prettige werkomstandigheden te bieden, verlangen wij van u een goede mondhygiëne, uiteraard zullen wij er alles aan doen om u hierbij te begeleiden.